Witaj w serwisie DragonBall 4 Ever

Czym jest db4ever?

Społeczność db4ever skupia wokół siebie fanów zarówno tego kultowego anime/mangi jak i miłośników japońskiej kreski ogólnie. Jesteśmy tu by poznawać innych użytkowników o podobnych zainteresowaniach, dyskutować na forum na tematy dragonball'owe ale i te całkiem odmienne, oceniać swoje prace, czy poprostu zassać odcinku lub znaleść kilka przydatnych ciekawostek dotyczących tej serii anime.

Nie trać czasu i zarejestruj się już teraz. Gdy zechcesz poznać bliżej zgraną ekipę która przesiaduje tu od lat to stwierdzisz że zdziwieniem że zajżenie tu choćby raz na dzień to już odruch i masz to we krwi ;)

Logowanie Użytkownika

Dostępność Loginu:


Zanim założysz konto sprawdz czy wybrana przez Ciebie nazwa użytkownika nie jest już zajęta.


Wpisz planowaną nazwę użytkownika (login) a następnie wciśnij przycisk 'Tab' by sprawdzić jej dostępność.

Wpisz Szukaną Frazę:

Artykuły Na Forum Odcinki
Użytkownicy Filmy Online


Powrót na Stronę Startową
Wyszukiwarka
Mugen Dragon Ball Modern Transformation(2013 PC) (Ogłoszenie)
Dodane przez Guzo dnia 16-04-2013 16:04

M.U.G.E.N. To silnik stworzony przez firmę Elecbyte w drugiej połowie lat 90-tych. Silnik ten jest popularnym narzędziem do tworzenia bijatyk 2D. Licencja Elecbyte na silnik wygasła, więc można było korzystać i modyfikować go do woli, co też zaowocowało multum bijatyk 2D na tym silniku jedne lepsze, inne gorsze. Do 2013 roku powstały 3 wersję tego silnika.

Pierwsza Dos Mugen-1997r.
Druga Win Mugen-2003r
Trzecia Mugen 1.0-2009r.

Planowana jest też czwarta wersja silnika Mugen 1.1 na przełomie 2014 roku.


Jednak po co ja wam o tym wszystkim mówie? Na początku 2011 roku powstała grupa Moderska, założona przeze mnie „Guzo” pod nazwą „Gmods” Jest to grupa sześcio-osobowa, zajmujemy się tworzeniem modów do gier, oraz różnymi usprawnieniami graficznymi. Jesteśmy grupą programistyków, rozwijającą swoje umiejętności. Kilka tygodni temu zaproponowaliśmy Gokuśkowi i Barankowi, współprace przy tworzeniu nowego Mugena dla DB4Ever.

I tak właśnie powstaje Mugen Dragon Ball Modern Transformation. Czym różni się ten projekt od pozostałych Mugenów, już wam mówię.

Silnik na którym pracujemy to „goły” Win Mugen, z ostatnią aktualizacją datowaną na 2003 rok. Dlaczego Win Mugen? Ponieważ Mugen 1.0. jest jeszcze silnie nie dopracowany i parę rzeczy zostało po drodze zapomnianych i zepsutych, właśnie z tego powodu zdecydowaliśmy się na starszą wersję.
Podstawowa wersja Winmugena nie obsługuję wysokich rozdzielczości, my to zmieniliśmy powodując, że wysokie rozdzielczości są teraz obsługiwane, podstawowa rozdzielczość Win Mugena to 480x320 (3:2), zmieniliśmy ją na 800x600(4:3), możliwa jest jednak jej dalsza zmiana do rozdzielczości HD 1280x720.

Dodaliśmy też głębie kolorów z 8 na 32 bity, oraz filtrowanie Anizotropowe, podczas gdy możliwe było tylko bilinearne.
Zmiana kontrastu niedostępna na podstawowej wersji silnika, teraz, kolory mają głębie i są bardziej ostre.

Mapy robione w rozdzielczości HD, każda mapa jest zaprojektowana ręcznie, z elementami flash, np. zmieniającą się pogodą, czy rozpadaniem planszy.

Największa zmiana jaka zaszła, jest w samym silniku, teraz silnik jest w stanie wygenerować o wiele więcej efektów specjalnych, niż miało to miejsce wcześniej. Dzięki temu walka jest dynamiczna i zawsze coś się dzieję, to był nasz podstawowy priorytet uczynić walkę dynamiczną, podobną do Dragon Balla naszym zdaniem ten efekt się udał.

Co zaś się tyczy postaci, zdecydowana większość jest robiona przez nas, oczywiście jest kilka postaci z poprzednich mugenów takie jak „Future Trunks” czy „Goku SSJ2” jednak są oni odświeżeni, co to znaczy? Oprócz podstawowego wachlarza ciosów, mają dodane nowe także przez nas techniki specjalne. Oraz odnowione graficznie efekty specjalne.
Praktycznie, każda z naszych postaci, może transformować się w trakcie walki, tak np, mamy Goku, który potrafi przejść z normalnego poziomu, przez ssj, ssj2 ,ssj3, ssj4 i dokonać fuzji z Vegetą, Friezę, który potrafi przejść przez wszystkie przemiany po kolei, i wiele wiele innych. Przejście na następny poziom, zapewnia inny wachlarz ciosów większą siłę i szybkość, także nie jest to zmiana czysto kosmetyczna.

Usprawniona została sztuczna inteligencja przeciwników, przez co oni praktycznie przez cały czas atakują, zasypują nas swoimi technikami wykorzystując 100% Danej im mocy. Jedni są silniejsi drudzy mniej, to oczywiste że Gohan ssj2 będzie silniejszy od Goku ssj1, i to widać, zabiera atakami mu więcej życia jest szybszy i mobilniejszy. Tak jest i tutaj z całą resztą postaci.

Jedyne z czego korzystaliśmy, to Voicepacki do postaci.
Ale dość już pisania przejdźmy do prezentacji:







Postaci zarówno jak i aren, będzie 20, jednak jeśli doliczyć transformację postaci, będzie ich około 60-ciu.
Gra gotowa jest w 70% jedne postacie będą dodawane inne kasowane, a jeszcze inne dopracowywanie. Ogólna prezentacja ma pokazać system walki i możliwości dopracowanego silnika.

Zapraszamy też na oficjalną witrynę LINK aby dowiedzieć się więcej. Podzielcie się też waszymi spostrzeżeniami i komentarzami, nie wykluczone, że niektóre z waszych pomysłów wcielimy w życie.

Pozdrawiam Guzo.

Czytań: 4366 | Komentarzy: 10 | Ocen: 2 | Średnia Ocen: 7
Komentarze do Niusa: Mugen Dragon Ball Modern Transformation(2013 PC)
Guzo dnia 16-04-2013 23:21

Każdy ma swoje gusta prawda? A jedno mugenowi trzeba przyznać jest bardzo grywalny wystarczy stworzyć, Ciekawe postacie i efekty, właściwie 85% Gry to postacie w niej występujące. Co zaś się tyczy dodawania nowych postaci. Oczywiście, że co jakiś czas nowe postacie się będą pojawiać, stworzenie samej postaci nie jest problemem. Ale już stworzenie kombosów, przemian, efektów specjalnych, to druga sprawa. smiley Wszystkie postacie są albo tak samo grywalne, albo jeszcze bardziej. Ale żeby uzyskać taki efekt potrzeba czasu. smiley
vegeta391 dnia 16-04-2013 22:46

Umówmy się, ceny sprzętu komputerowego nie są już takie horrendalne, jeden rdzeń to już przeszłość, ale nie będę się kłócił. Tylko Doom i GTA to zupełnie inne bajki. Tam mamy fabułę (przynajmniej w GTA2), fajny klimat i wracamy do tego przez sentyment do serii. Z mugenem jest inaczej. Fanowski twór, przeważnie na niskim poziomie, crashujący się co jakiś czas...

No ale mniejsza, idę se przyszpilić w Sparkinga, bo dzięki wam naszła mnie ochota.
baran01 dnia 16-04-2013 21:22

Ja bym dodał (jak już wcześniej mówiłem w rozmowie z Guzo) postaci z Battle of Gods. Birusu, Uisu i SSJ God Goku smiley
bajerancik dnia 16-04-2013 20:37

Według Mnie jest ładnie i ciekawie odświeżony mugen i będzie na pewno lepszy od poprzedników z serii mugen... Jednak według Mnie przydalo by się więcej postaci...smiley
Hmm może poziomy Goku i innych z fanart'ow o AF było by ciekawym pomysłem i nowościąsmiley
Guzo dnia 16-04-2013 20:05

Po 1-wsze voice packi do niektórych postaci zostaną zmienione. Nam się np ta muzyka podoba kwestoa gustu. Wolimy takie wersje niż klasyczne instrumentale, których też nie brakuję. Prezentacja miała pokazać możliwości silnika i wygenerowania przez niego jak najwięcej efektów specjalnych, oraz dynamikę walki. Po co bawić się w mugena? A z jakiego powodu gra się w Doom czy GTA2? Po pierwsze aby bawić się w db na emulatorach potrzeba naprawdę mocnego sprzętu. A jeżeli chodzi o pełną grafikę 3D, wielkiego nakładu pieniędzy. W mugeny warto się bawić, bo są old-school'owe i dostarczają naprawdę wiele frajdy, nas samych też ciekawi ile uda nam się z tego silnika wyciągnąć. ^^ Pozdrawiam.
vegeta391 dnia 16-04-2013 19:49

Po 1. hiszpański? Spier... Jak ja to słyszę, to mi się rzygać chce.
Po 2. szanujmy nasz język ojczysty. Istnieją takie rzeczy, jak "interpunkcja", litera "ę", warto je stosować.
Po 3. po co randomowo walicie dużymi literami w waszym poście?
Po 4. muzyka do bani, amerykański OST?
Po 5. czemu Freezer przy chodzeniu wydaje takie dźwięki, ja cyborg?
Po 6. klasyczny niemieckojęzyczny Brolly, GZ smiley
Poza tym ten dźwięk rozpadającego się otoczenia jest koszmarnie wnerwiający.

Ogólnie to nie wygląda źle. Na pewno prezentuje się lepiej niż dotychczasowe smocze mugeny, ale daleko mu do perfekcji.

Mogę jedynie życzyć powodzenia. Męczy mnie jednak zasadnicze pytanie: warto się w tym babrać? W dzisiejszych czasach mamy już emulatory PS2 i można grać w wydania pokroju Sparking Meteor (TB3), więc po co komu stare mugeny? To było dobre 5 lat temu, ale nie teraz.smiley
Guzo dnia 16-04-2013 17:24

Postaci będzie 35, i tyle samo Aren, Każda z postaci na odpowiednich poziomach, będzie różniła się zarówno poziomem, życia, mocy, wytrzymałości jak i energii przez co, różnice w poziomach będą bardzo widoczne. Również AI postaci zostanie znacznie zmodyfikowane co sprawi że będą o wiele agresywniejsze i nie pozostaną bierne na nasze poczynania.
Blade River dnia 16-04-2013 16:44

Już nie mogę się doczekać, zawsze ze znajomymi katowałem w mugena, mam nadzieję, że niektóre postaci będą mogły się transformować klawiszami, a nie automatycznie, albo żeby były wszystkie postacie, powodzenia wam życzę ludziska smiley
baran01 dnia 16-04-2013 16:29

Ja się na temat samej gry teraz nie wypowiem smiley Dodam tylko, że gra jest ciągle w fazie BETA smiley albo nawet jeszcze ALPHA smiley
sEbeQ dnia 16-04-2013 16:20

Nie widzę szczególnych różnic pomiędzy moim zmodyfikowanym mugenem, a tym. Ilość postaci, same postaci oraz plansze (a nawet muzykę) można było zawsze samemu zmodyfikować w odpowiednich plikach. Jak się grało, zależało już właśnie od samych postaci.